Sunday 19 May 2013

Penuhi Impian Anak-anak

Hari ini aku dan Mr.Hubby keluar berdua. Kami ke Summit USJ, ada niat yang tersimpan rapi, ingin memenuhi impian anak-anak setelah sekian la kerap ditinggalkan. Amira dengan sikapnya yang lebih banyak menyemai impian, mainannya sudah lama tidak dicampur dengan adik-adiknya. Kematangan usianya membuatkan dia enggan berkongsi barang-barang permainan dengan adik-adiknya apatah lagi Ameer dan Nina masih gagal menghargai nilai barangan yang ada.


Janji pada Amira anak patung barbie akan dibeli setelah anak patungnya dirosakkan oleh Ameer. Amer melaksanakan aktivitinya ketika kakaknya bersekolah dengan menyelongkar kotak mainannya. Lebih teruk lagi apabila ia dilaksanakan secara kerjasama dengan Nina yang menggunting baju-baju barbie kakaknya. Menangis Amira menerima kenakalan adik-adiknya. Telah aku pujuk dan dijanjikan yang baru sedang Ameer menerima hukuman sebatan rotan di tapak tangan.

Ameer lebih gemar kepada permainan lasak. Maklum saja kanak-kanak lelaki. Saban hari dalam melayari 'youtube' tentunya 'roller coaster' akan di pilih. Oleh itu keghairahan untuk membelikan Ameer kereta mainan dengan trek yang panjang dilaksanakan.

Sementara Nina lebih kepada sifat femininnya. Aku yang lebih teruja memilih permainan Nina. Sesekali tidak salah memanjakan diri.... Ini juga adalah sebahagian daripada impianku dan Mr. Hubby terhadap anak-anak. Lebih manis apabila anak-anak juga amat menghargai dan menyayangi barang permainan yang kami beli.











No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers