Saturday 31 May 2014

Pengakhiran Mei Yang Macam-macam...

Macam-macam. Cerita yang kurang enak banyak tersaji. Enggan dilapah namun tetap terhidang jua. Mahu tidak mahu tetap ada di depan mata dengan macam-macam rencah yang membusukkan. Aku tidak mahu menjamahnya kerana bimbang banyak penyakit akan singgah sekiranya aku alpa. Aku sedar, dalam kehadiran diri dengan ilmu yang sekelumit cuma, bisa benar rasanya badan menanggung akibat. Ada suara-suara yang tidak mahu aku dengar, cuba memekakkan telinga dan membutakan mata. Di sekelilingku ada mereka yang mahu mengambil kesempatan...barangkali. Namun aku lebih banyak bersangka positif kerana mereka adalah rakan-rakanku yang sentiasa memberi harapan, menyemai rasa sayang dan bertunaslah rasa kasih... sandaran atas keyakinan untuk terus memperkukuh diri dalam kerjaya yang dibuat untuk agama, bangsa dan negara. Allahuakhbar... semoga dibersihkan hati ini dan dipermudahkan perjalanan hidupku demi jalan-Mu Ya Allah!!!

No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers