Sunday 24 February 2019

Ke Taman Eko Rimba KL


Dah lama berhasrat nak ke Taman Eko Rimba KL... dapat tahu dari bacaan dalam blog juga, tapi permintaan jarang dapat sambutan dari Mr Hubby hinggalah direalitikan pada petang ini.  Cantik... kawasan rimba menghijau di tengah-tengah KL. Santai... nampak dari luaran seakan tak ada apa tapi rupanya di dalamnya terkandung kawasan yang mengujakan untuk dijelajah.


Kami naik dari pintu mengadap Jalan Raja Chulan... laluan bertangga dengan pepohon hijau yang menyejukkan. Trek tersedia, bertangga-tangga... tinggi dan berliku-liku. Anak-anak rasa seronok sehinggalah kami sampai ke jambatan gantung yang bertangga... semakin tinggi... dan tinggi... dan tinggi.  nampak pepohong menghijau di sekeliling. Tak terasa berada di tengah-tengah ibu kota yang sibuk atau hutan batu yang mengelilingi KL.

Naik lagi ke tingkat atas... selapis demi selapis semakin tinggi dan pandangan sekitar kawasan KL semakin terserlah. Nyaman dan mendamaikan.

Lain kali boleh datang lagi ke sini, di samping beriadah, dapatlah menyihatkan diri lantaran pendakian yang yang melalui trek....






No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers