Tuesday 1 May 2018

Bertahlil Di Pusara Bapak...

Khabar hiba pagi ini, mamang Dollah kembali kerahmatullah. Mamang Dollah satu-satunya bapa saudara yang tinggal di sebelah bapak, adik bapak dan kini menyusul bapak yang telah lebih enam bulan meninggalkan kami. Allahuakhbar, keuzuran mamang yang hanya terlantar dipembaringan berakhir subuh ini. Baru kami adik beradik merancang nak berhari raya ke rumah mamang pada pagi Aidilfitri memandangkan kami sudah tak punya orang tua selain mamang di sini. 

Persemadian mamang Dollah di lokasi sama dengan arwah bapak. Lantas dalam kesempatan yang ada dengan kebersamaan kami adik-beradik yang tinggal maka kami ziarahi pusara bapak. Abang Maili, abang Kamal, abang Bullah, abang Hakim dan Mr Hubby. Ada Rahman menantu abang Maili, selain isteri dan anak-anaknya, juga Nazilah, Ikhwan dan Ameer. 

Matahari yang panas menyengat tidak diendah. Kami duduk berkeliling. Abang Kamal memimpin tahlil arwah dan bacaan doa. Inilah kiriman dari kami anak-anak bapak yang tinggal, hanya kami dengan separuh dari kami juga telah lebih awal mendahului bapak. Semoga arwah bapak di sana diangkat untuk bersama-sama orang-orang yang beriman dan kelak, kami pula akan menyusul bapak. Silaturrahim sesama kami adik beradik juga akan terus kukuh, insya-Allah, semoga tautan ini akan kekal hingga ke alam syurga nanti Ya Allah.... 









No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers