Tuesday 12 December 2017

Ulang Tahun Perkahwinan ke-14

Sudah 14 tahun usia rumahtanggaku dan Mr Hubby. Syukur alhamdulillah. Kata Mr Hubby, sudah remaja usia perkahwinan kami. Tentunya apabila usia remaja dah tahu berfikir mana yang baik dan mana yang tidak biarpun pada usia ini lebih banyak emosi dari pertimbangan matang, maka ia perlulah diperhalusi sentiasa.

Memang, sepanjang usia 14 tahun ini macam-macam juga dugaan. Benar, mana ada lautan yang tidak bergelombang, pastinya akan dilanda badai, tetapi selagi komunikasi, kepercayaan dan tolak ansur menjadi sandaran, maka insya-Allah segala onak dapat diharungi bersama.

Untuk usia 14 tahun ini, dikelilingi dengan empat orang cahayamata dan seorang lagi yang bakal menyusul awal tahun depan, riuh-rendah keluarga kami. Ada-ada saja tingkah yang dibuat tidak selari dengan apa yang dirasai. Aduhai anak-anak, sememangnya merekalah pengikat kasih antara aku dan Mr Hubby. Saban hari ada-ada saja cerita berkaitan mereka untuk kami kongsikan bersama, dari yang usia remaja hinggalah yang masih dalam kandungan ini.

Untuk Mr Hubby, keutamaan tentunya adalah pada keluarga dalam pengisian kerohanian yang bakal menjadi bekal kepada kita kelak, bukan hanya di dunia tetapi juga di alam sana. Happy anniversary dear... muahhhh☺☺☺

No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers