Saturday, 20 June 2015

Ramadan Bersama Keluarga


Ramadan telah tiga hari berlalu. Hujung minggi ini kami berkesempatan berkumpul di rumah, walaupun tidak lengkap semua adik-beradik dan ahli keluarga bersama namun yang ada ini juga sudah memadai. Kali ini aku lebih banyak berbuka puasa di rumah sendiri memandangkan bapak ada bersama-sama aku. Ramadan ketiga ini keluarga abang Hakim, abang Bullah, dan Zura berkumpul di sini.
Tentunya keceriaan tergambar dimana-mana. Wajah anak-anak yang berkumpul beramai-ramai, bergurau senda dan bermesra bersama menjadikan suasana meriah. Dari laman rumah hinggalah ke ceruk dapur ada sahaja suara-suara ceria kedengaran.

Sebelum berbuka puasa, sempat juga diadakan doa selamat dan kesyukuran dengan doa dibacakan bapak. Kemudiannya selesai berbuka puasa, solat berjemaah pun dibuat beramai-ramai diruang tamu, jugaberimamkan bapak. Alhamdulillah, dalam Ramadan ini dapat berkumpul bersama-sama dan menceriakan bapak yang semakin tua.









1 comment:

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)