Saturday 9 May 2015

Hari Ibu 2015 Berbunga-bunga

Hari Ibu 2015. Hati dipagut rasa pilu dan syahdu dengan sambutan yang dibuat secara mengejut oleh anak-anak, hasil kerjasama dengan Mr. Hubby. Dalam kesibukan aku terpaksa bertugas hujung minggu demi tugasan yang perlu siap bersempana Hari UMNO, dalam lelah sepulang aku ke rumah aku dikeutkan dengan sejambak mawar merah digubah indah dan seikat mawar tiga kuntum. Ada terselit kad yang membuatkan hati semakin rasa mekar. 

Anak-anak ceria menyambutku. Pelukan dan ciuman dari mereka silih berganti. Aku tatap kad merah jambu yang siap bertulis dari Amira. Tambah tersentuh hatiku membaca tulisannya. Katanya, 

Selamat Hari Ibu. Semoga mama diberkati Allah dan sentiasa bahagia. Walaupun mama tak dapat sambut hari ibu tapi kita orang ada. Mama harus sabar hadapi rintangan. Kami tiga beradik sentiasa doakan mama berjaya. 
Love: Amira, Ameer dan Afrina

Aku peluk ketiga-tiganya dengan rasa syukur yang membuak di kalbu. Apakah lagi yang dimahukan oleh seorang ibu selain dari kasih sayang anak-anak dan keluarganya? 

Tidak habis di situ, kemuadiannya Mr Hubby membawa kami sekeluarga makan malam di Nailis Dato Senu. Juga tanpa aku ketahui. Sedangkan aku sebenarnya terasa amat letih dengan tubuh yang seakan kurang sihat namun semuanya hilang dengan sembutan anak-anak dan Mr Hubby sendiri. Ada nostalgia di Nailis ini, tempat aku dan Mr Hubby pernah 'berdating' sekitar 14 tahun lalu dan kemudiannya hari ini kami membawa anak-anak bersama makan malam di sini. 

Terima kasih permata hati mama atas sambutan yang indah dalam keadaan mama yang tidak sihat dan terpaksa pula bekerja, juga pada Mr Hubby yang sanggup merealisasikan impian anak-anak dan mengembirakan kami sekeluarga. Biarpun tanpa ucapan apa-apa namun tingkah yang dibuat amat cukup mendamaikan. Terima kasih semua!




No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers