Wednesday 30 April 2014

Memborong di Pesta Buku

Membaca, proses yang mencerna minda. Mengajak akal berputar ligat, mencerna setiap baris ayat yang ada dan berfikir berlandaskan logik akal fikir. Menerima dengan matang dan turut terbuai dalam emosi. Sesekali terasa damai, amat santai, duka dan ceria bahan dibaca seakan meresap terus ke dalam jiwa lantas ketegangan yang tersurat di muka buku adakalanya turut membengangkan rasa di kepala. Sebagaimana saban tahun, apabila tibanya Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur, aku antara pengunjungnya dengan bersama memborong buku-buku yang aku dambakan. Kali ini, ‘mood’ aku lebih terdorong kepada novel-novel popular namun aku sulami juga dengan buku ilmiah untuk pertambahan ilmu. Semoga setiap apa yang aku baca akan memberi gambaran positif dan membawa dapat membantu aku berfikiran lebih waras dan matang.




No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers