Wednesday 16 October 2013

Aidiladha 1434H

Hari Raya Korban...tiada apa yang istimewa untuk diraikan tahun ini. Kamu sekeluarga pulang ke Gombak selepas perancangan untuk balik kampung terbatal lantaran aku tidak ada cuti. Kasihan Mr. Hubby yang tentunya syahdu kerana tidak dapat berkumpul bersama adik-beradiknya yang menyambut korban di rumah sebagaimana tahun yang lalu. Kebetulannya Mr. Hubby dan aku sendiri turut sama berkorban, namun pengorbanan Mr Hubby yang memahami kerjaya aku lebih bererti. Sokongan dan dorongan yang tidak pernah padam. Sememangnya, bagi seorang isteri yang berkerja, restu dan keredhaan suami akan memudahkan lagi urusan dalam kehidupanku seharian. Aku melalui hari-hari tanpa rasa resah dan gelisah hanya kerana aku akur bahawa Mr Hubby sentiasa di sisiku.

Cuti hari raya haji aku habiskan dengan bermalas-malasan di hadapan tv sedang anak-anak mengikut abang Hakim ke surau. Di sebelah petangnya barulah kami ke Padang Balang berkunjung ke rumah mamang Dollah dan kemudian ke Ampang sebelum pulang ke rumah. Cukuplah untuk Aidiladha ini kerana aku perlu terus bekerja.

No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers