Thursday 1 September 2011

Hadiah Puasa Penuh…


Ceria anak-anak dapat hadiah dari abah terutamanya kakak yang sanggup berpuasa penuh walaupun usianya baru enam tahun. Jika diimbas dahulu, pada usia ini aku tidak pernah berpuasa tetapi kakak memang semangat, sehinggakan tubuhnya turut susut ekoran kurang makan nasi.

Janji telah ditunaikan, kakak mahukan kereta bateri dan si abang pula turut meminta motor kerana dia juga ‘puasa’ penuh…

Alhamdulillah, pada hari ke-27 Ramadan permintaan dan impian anak-anak dapat dipenuhi…. Sememangnya semua ibu bapa di dunia ini akan cuba sedaya mungkin untuk menunaikan apa saja permintaan anak-anak. Bukan saja untuk menggembirakan mereka tetapi dalam masa yang sama merealitikan impian sendiri. Bukan senang nak senang dan jangan cakap senang kalau nak senang tapi dengan usaha, doa dan keredhaan segalanya tidak ada yang mustahil.


Pada anak-anak, kalian permata hati abah dan mama… tentunya apa saja yang kalian mahukan akan tetap diusahakan dengan harapan kalian tahu menghargai dan bersyukur serta tidak merasai keperitan masa lalu abah dan mama….



No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers